Zápis do 1. ročníku

Pro školní rok 2026/2027 budou do 1. ročníku zapsány děti:

  • narozené v období od 01.09.2029 do 31.08.2020

  • s odkladem povinné školní docházky z loňského zápisu

 Zápis do prvního ročníku pro školní rok 2026/2027

  • ZÁPIS do 1. ročníku se bude konat 10. února 2026 od 13:00 do 18:00 hod. v hlavní budově školy

  • bude probíhat za osobní přítomnosti dětí ve škole v doprovodu zákonných zástupců v hlavní budově školy

  • v případě, že byl dítěti v loňském roce udělen odklad povinné školní docházky na jiné škole, předloží zákonný zástupce při zápisu rozhodnutí o udělení odkladu povinné školní docházky z původní základní školy

  • abychom předešli dlouhým čekacím dobám, můžete si z pohodlí domova vytvořit rezervaci na čas zápisu (rezervujete si tím čas i místnost pro zápis)

  • do školy se dostavíte na rezervovaný termín

     

  • ONLINE PŘIHLÁŠENÍ a rezervaci termínu proveďte z níže uvedeného odkazu platného od  15.  ledna 2026 v 7:00 hod. do 9. února 2026 do 22:00 hod.

    https://aplikace.zapisyonline.cz/SOL/PublicWeb/zsdukla/KWE015_Prihlaska.aspx?ID=16048#

     

  • Zákonní zástupci předloží:
    Rodný list dítěte – kopie rodného listu dítěte, a to buď v digitální podobě (sken, fotografie) nebo v papírové podobě – prostá kopie.
    Občanský průkaz zákonného zástupce
    Rozhodnutí soudu o svěření dítěte do péče (u rozvedených rodičů)

     

  • Zákonní zástupci CIZINCI předloží:
    Rodný list dítěte (s překladem) (sken, fotografie nebo prostá kopie)
    Pas dítěte
    Potvrzení trvalého / dlouhodobého pobytu
    Pas zákonného zástupce
    Rozhodnutí soudu o svěření dítěte do péče (u rozvedených rodičů)

    Rozhodnutí o přijetí 

    bude oznámeno zveřejněním seznamu přijatých žáků (formou přidělených kódů při zápisu) na přístupném místě ve škole (u vchodu do hlavní budovy tak, aby bylo čitelné zvenčí a zákonní zástupci nemuseli vstupovat do budovy) a na webových stránkách školy (www.zsdukla.cz v rubrice “aktuality”). Seznam bude zveřejněn po dobu 15 dnů.

     

    Rozhodnutí o nepřijetí 

    v případě nepřijetí dítěte zákonní zástupci obdrží písemné rozhodnutí o nepřijetí s odůvodněním a poučením.

    Ke konci letošního školního roku bychom rádi uspořádali odpolední setkání se zapsanými dětmi, zaměřené na seznámení dětí s třídními učitelkami a prostory školy.

 

DŮLEŽITÉ INFORMACE K ZÁPISU DO 1. ROČNÍKU

  • Povinná školní docházka začíná počátkem školního roku, který následuje po dni, kdy dítě dovrší šestého roku věku (31.8. 2020).

  • Dítě, které dosáhne šestého roku věku v době od září do konce června příslušného školního roku, může být přijato k plnění povinné školní docházky již v tomto školním roce, je-li přiměřeně tělesně i duševně vyspělé a požádá-li o to jeho zákonný zástupce. Podmínkou přijetí dítěte narozeného v období od září do konce prosince 2020 k plnění povinné školní docházky je také doporučující vyjádření školského poradenského zařízení, podmínkou přijetí dítěte narozeného od ledna do konce června 2021 doporučující vyjádření školského poradenského zařízení a odborného lékaře, kterou k žádosti přiloží zákonný zástupce.

  • Zastupuje-li dítě jiná osoba, než jeho zákonný zástupce, musí doložit oprávnění dítě zastupovat.

 

DŮLEŽITÉ INFORMACE K odkladu povinné školní docházky

  • Zákonný zástupce může v době zápisu požádat o odklad povinné školní docházky. K žádosti o odklad zákonný zástupce dítěte nově dokládá doporučující posouzení lékaře (s výjimkou lékaře se specializovanou způsobilostí v oboru praktický lékař pro děti a dorost nebo v oboru pediatrie) nebo klinického psychologa o tom, že zdravotní stav dítěte dlouhodobě neumožňuje jeho účast ve vyučování. Žádost musí být i nadále doplněna doporučujícím posouzením školského poradenského zařízení. Jedná se o děti narozené od 01.04.2020 (již podle nových pravidel, tzv. odkladové novely školského zákona). 

  • Zákonný zástupce může v době zápisu požádat o odklad povinné školní docházky, není-li dítě tělesně nebo duševně přiměřeně vyspělé, a to nejpozději v době zápisů do 1. ročníku. Žádost se podává ředitelce základní školy písemně. Zákonný zástupce následně doloží doporučující posouzení příslušného školského poradenského zařízení (pedagogicko psychologické poradny nebo speciálně pedagogického centra) a odborného lékaře (praktického lékaře pro děti a dorost) nebo klinického psychologa.  Správní řízení o zápisu se v těchto případech přeruší do doby doložení doporučujících posouzení. Jedná se o děti narozené do 31.03.2020(již podle starých pravidel).  

  • Jestliže byl dítěti povolen odklad povinné školní docházky v minulém školním roce, není automaticky přijato na následující školní rok. Zákonný zástupce dítěte musí opět požádat o přijetí k plnění povinné školní docházky od daného školního roku. Může požádat i na jiné škole, než na které žádal původně.

  • V případě, že byl dítěti v loňském roce udělen odklad povinné školní docházky na jiné škole, předloží zákonný zástupce při zápisu rozhodnutí o udělení odkladu povinné školní docházky z původní základní školy.

 

Kritéria k přijímání dětí k plnění povinné školní docházky

Pro školní rok 2026/2027 bude přijato maximálně 60 žáků (na základě § 36).

ČísloKritéria

Bodové ohodnocení

1

Dítě s pobytem ze spádové oblasti školského obvodu školy

10

2

Dítě s odkladem PŠD z přípravného ročníku ZŠ Dukelských hrdinů

6

3

Školu navštěvuje sourozenec dítěte

3

4

Dítě s pobytem v Karlových Varech mimo spádovou oblast školského obvodu

2

5

Dítě s pobytem v obci mimo město Karlovy Vary

1

 

Stanovení pořadí

Kritéria a jejich pořadí jsou rozhodné pro přijetí dítěte v případě vyššího zájmu počtu dětí, než je kapacita otvíraných tříd ve školním roce 2026/2027. Bude-li převyšovat počet uchazečů ze spádového obvodu (kritérium č. 1) kapacitní možnosti školy, o přijetí rozhodne los. Losování evidenčních čísel provede člen Školské rady za přítomnosti vedení školy. Kritéria č. 2, č. 3, č. 4 a č. 5 budou použita, pokud se nenaplní kapacita tříd podle prvního kritéria, to je podle počtu dětí z naší spádové oblasti.

V případě rovnosti dosažených bodů dle kritérií rozhodne o přijetí ředitelka školy.

Rodiče dětí, které dostaly odklad povinné školní docházky, musí znovu požádat o přijetí svého dítěte. V případě, že bude dítě po odkladu povinné školní docházky z předchozího roku, předloží zákonný zástupce rozhodnutí o udělení odkladu, pokud byl odklad proveden na jiné škole. Přijetí bude posuzováno dle Kritérií pro přijetí do 1. třídy.

Rozhodnutí o přijetí bude oznámeno zveřejněním seznamu přijatých žáků (dle přidělených kódů při zápisu) 10.02.2026 na přístupném místě ve škole (u vchodu do hlavní budovy tak, aby bylo čitelné zvenčí a zákonní zástupci nemuseli vstupovat do budovy) a na webových stránkách školy (www.zsdukla.cz). Seznam bude zveřejněn po dobu 15 dnů.

Rozhodnutí o nepřijetí – v případě nepřijetí dítěte zákonní zástupci obdrží písemné rozhodnutí o nepřijetí s odůvodněním a poučením.

 

Co je spojené s nástupem do školy

Nástup do školy znamená pro dítě počátek nové životní fáze – ze světa her vstupuje do světa povinností. Pro zvládnutí role školáka je důležitá školní zralost. Velice bychom ocenili, kdybyste u svých dětí rozvíjeli v období do nástupu školní docházky následující schopnosti a dovednosti:

DESATERO ŠKOLÁKA

1. Znám svoje jméno a příjmení, vím, jak se jmenují rodiče.
2. Umím se obléknout i převléknout do cvičebního úboru a to tak rychle, že na mě nemusí nikdo z mých kamarádů čekat.
3. Umím si uvázat kličku na tkaničce.
4. Dovedu kreslit tužkou a pastelkami a malovat barvami.
5. Poznám červenou, modrou, žlutou, zelenou, hnědou a černou barvu.
6. Umím uklidit hračky, pastelky, knížky na místo, kam patří.
7. Umím vystřihnout obrázek nůžkami.
8. Do aktovky si uložím věci, kam patří.
9. Se zájmem a v klidu dovedu poslouchat maminčino vyprávění.
10. Pozorně sleduji pohádky, filmy a písničky a povídám si o nich s rodiči.

Výuka budoucích prvňáčků v roce 2026/2027

bude probíhat v prostorách školičky (Moskevská 25a). Každá první třída bude mít k dispozici svoji učebnu s interaktivní tabulí s možností využívání sousední multimediální učebny. Třídními učitelkami v 1.A a 1.B budou Mgr. Michaela Holečková a Andrea Hrušková.

 

Budoucí prvňáčky čeká výuka:

ČESKÝ JAZYK

Genetická metoda čtení označovaná též jako hlásková – spočívá v hláskování slov. Dítě nejprve „přehláskuje“ slovo, pak je teprve přečte dohromady. Spojuje tedy hlásky bez slabikování (s-l-o-v-o – slovo). Zjednodušeně řečeno, vychází se z intuitivního čtení po hláskách, které si osvojují už předškoláci. Tato metoda se dnes pojímá jako metoda přirozená vývoji dítěte.  Mezi hlavní výhody genetické metody patří hlavně rychlý nástup čtení s dobrými výsledky při čtení s porozuměním. Dále schopnost psaní velkých tiskacích písmen, tudíž žáci mohou téměř ihned psát všechna slova a to je výhodou pro ostatní předměty.

MATEMATIKA

Pro výuku matematiky využíváme kombinaci prvků metody dle Prof. RNDr. Milana Hejného, CSc. s prvky klasické matematiky. Hejného  metoda učí děti klást otázky, vede je k nalézání více řešení a učí je pracovat s chybou.  Metoda je postavena na životním zážitku a dobrém pocitu z nalezené odpovědi na zajímavou úlohu. Vychází z předpokladu, že úlohu, kterou dítě samo, v diskusi s ostatními dětmi řízené učitelem, vyřeší, si zapamatuje lépe než informaci, kterou mu učitel předkládá jako hotovou věc. Naopak klasická metoda výuky matematiky pomáhá dětem nalézat jistotu a suverénnost v “kupeckých počtech”, násobilce, pamětném i písemném sčítání a odečítání.

ANGLICKÝ JAZYK

V 1. ročníku se vyučuje anglický jazyk 2 hodiny v týdnu. Jde nám především o probuzení zájmu žáka o studium anglického jazyka a o vytváření pozitivního vztahu k tomuto předmětu. Žáci se učí jednoduše a přirozeně reagovat v nejběžnějších situacích každodenního života. Metody a formy práce máme založeny na pozorování, poslechu, imitaci, tvořivých činnostech a hře. Výuku propojujeme s hudební, pohybovou, výtvarnou a dramatickou výchovou, z nichž přebíráme některé techniky a obohacujeme je novými prvky, využíváme nahrávek, říkanek, básniček, písniček a textů v interpretaci rodilých mluvčích.  Snažíme se rozvíjet představivost dětí, podněcovat a oceňovat jejich aktivitu, invenci a jejich tvůrčí přístup k činnostem.